May 10, 2011

keputusan telah diputuskan

 sebagai seorang pelajar lepasan SPM, sudah semestinya bulan mei bulan melanjutkan pembelajaran! dan, aku dgn segala hormat tak sabar2 tunggu tawaran sambung blaja.

28 April, keputusan matrikulasi keluar. yg ini aku tak check sendiri. Kaled yg sebuk sgt nak tolong aku checkan. tengah2 malam pkul 12 camtu die tepon, sbb nak bgtau die dapat matrik dekat Penang. ceh, pastu baru nak tanya aku dapat mana. aku bg ic no aku kat Kaled dan tunggu talipon bunyi. last2, die tepon dan bgtau aku yg aku dapat Matrikulasi Selangor jurusan Sains. syukur kepada tuhan!


 Alhamdullilah

 lepas tuh, 6 Mei pulak result IPTA keluar. yg nie aku tunggu tengah malam pkul 12, tak keluar pon. last2 die bgtau result keluar pkul 12 tengahari daa. aisehmen, punya la gamak aku tunggu last2 pkul 12pm. aku bukak web pkul 12 dan dukacitanya aku tak dapat. sodih toh memanglo ado. tapi nak buek camno, takdo rozoki. tapi, aku dah isi borang rayuan. mana tahu kalau rayuan dia terima ke? who knows right?

agak terasa kesedihannya :'(

 dan tanpa pengetahuan aku, pada 2 Mei result Tingkatan 6 keluar. yg nie aku check dah lepas tarikh. sbb tak tahu bnde nie dah keluar. tapi, aku tak mengharap sgt nak masuk ke tingkatan 6. bg aku 5 tahun dalam sekolah dah cukup rasanya. ada kawan2 aku yg pergi tingkatan 6. diorang dah start daftar semalam. mesti diorang gembira masuk sekolah! wee


tak sangka aku gagal 2 kali





jadi sekarang, aku dah decide nak pergi ke mana. yeah, matrikulasi la. masih dalam Selangor dekat area Banting. wah, aku dah bole start new life as Jawa dah nie. mule berbahas Jawa. agak kekok. kebanyakkan kawan aku dapat semua area utara sana. wah2, dok loghat utara noh lepas nie.


Selamat Maju Jaya korang! hidup baru!

until next post,
jya~neh

No comments:

Post a Comment