Feb 10, 2011

rakan kerja

night yaw~
still works at ayamas. and rase bosan makin memuncak kot! ntahla makin tension do keje situ. tak tau la kenape, maybe sebab tiade hadirnya org2 hebat sekeliling aku kot!
well, ayamas pon agak2 macam nak runtuh jea. tu lah, iklan tak banyak, promosi kurang, tak perkenalkan produk sendiri plus org bnyk fikir yg ayamas nie macam butcher. kedai daging but ayam. i mean raw product. so, dah tentu-tentu laa org fikir kedai nie takde product memikat hati pelanggan.. bhaha! sah2 aku kutuk2 kedai nie. kalo org die jumpe blog aku nie mest dah kene banned dgn diorg.

by the way, title pon dah kate pasal workmate aku kan. ade la sorg workmate aku nie, die agak cam junior aku la kat tempat kerja. padahal sebulan awal je kaw masok farah! die masok bulan satu aku masok bulan 12, tuh kire senior ke? banyak lagi bnde aku blank kot psl keje!

banyak intro, name pon tak bg tau kot. well, nama die umi kalsum binti something. die sama umur dgn aku. SPM 2010 victims juga. as well as waiting for result. frust aku bile cakap psl result nie.. back to topic yea! aku takde gamba awek nie, so korg bayangkan la.
die ade mata tau, mulut, hidung, cukup sempurna mengikut mata aku. cantik kan?
dah lame aku keje bersama die, baru aku tahu yg die nie anak seorang polis. father die polis, so nak cari die kat IPD Gombak tuh.. die nie asal Perak. kalau talk dgn die mesti nak gune words "KOME". kinnda funny bile dgr words tuh. sbb aku tak pernah berbicara dgn org Perak nie!

die punye attitude serius menarik perhatian org sekeliling. ramai staf sayang die kot berbanding aku.. Ayat mintak simpati tak, mmg serius perangai die wat org suke kat die. ramai kot staf suke sakat die sbb die nie senantiase cuai! ade la satu hari, die pegi ckp kat depan pelanggan yg tgh dine in pasal ayam panggang semalam. ish, suara perlahan takpe la jugak. ini tak, macam nak bgtau semua org.. tuh yg membuatkan semua org terasa cuak bile dgn die.

ade pulak satu hari tuh, die tahu die sakit but still susahkan diri utk kerja. die try keluarkan ayam yg siap dipanggang dari combi(oven) then, ayam panggang pon bergolek ke lantai. luckily manager seorang lelaki, memahami derita dan kekuatan seorang staf perempuan! best tak ayat aku? hampeh! nak tak nak, manager bgtau kat kitorg suh angkat ayam tuh balek and panggang la balek. kata manager

"umi, angkat semua ayam tuh, masok balek dlm combi. kali nie hati2 jgn jatoh lagi tau"

aku reka doe ayat nie! aku tiade di tempat kejadian kot! anyhow, manager tak pernah rase nak marah kat die walaupon die ade buat silap. muke penyejuk kot! bedak sejuk penoh
kalau die bace post aku nie, naya aku dikerjakan nie.. die pon ade blog jugak tp die privatekan
die bgtau aku

"buat ape bg orang lain baca, lebih baek aku sendiri je yg bace. no one bole kutuk and kritik penulisan aku.. aku rase malu pon ade sbb org lain bace post aku"

betol jugak tuh. ape gune aku tulis kalau org lain duk hina penulisan aku. tapi bg aku senang je. kalau nak baca, bacalah. tak nak baca pegi kat blog org lain. ape susah! bende yg perlu buat cume seret tetikus tuh and tekan pangkah kat tab tuh.. tak susah pon, amek mase brape saat je

btw, die nie one of the most workmate terbaik la bg aku! die senang diajar dan dibuli! agak kejam ye! agak segan nak post title nie sebab takde gamba die kan? die nie pon susah diajak bergambar
maklumlah, i dgn die perempuan sejati. tak ade tangkap2 gamba sendiri. shit jea ayat

rasenya sampai situ je kot pasal si gadis umi nie. agak2 die mesti hantar mesej bertubi-tubi sebab aku post pasal die. tak peduli lah!

until next post,
jya~neh

No comments:

Post a Comment