Feb 7, 2011

updates!

sekian lama aku tak update ini blog
agak2 dah berhabuk kot blog nie..
mukadimahnye, assalamualaikum wahai bloggers! untuk readers pun!

maybe disebabkan kesibukan bekerja di kedai ayamas membuatkan aku
terlupe kewujudan blog nie. no worry no biggie.
tak lama lagi akan ku update blog nie tiap2 ari..
sebab aku nak berhenti kerja lah
due to low salary at ayamas, i decide to quit no matter what!
aku keje penat2 8 jam berdiri je takde duduk
gaji aku die kira 5.6 jam je.. sengal gile la..
lagi 2.4 tuh die kate catching hours..
aku dengar explanation dari manager..

mulut dah nganga jea
die sendiri pon tak faham, lagi la aku nie nak fahamkan.. hehe

keje mmg la tak susah, bg aku keje nie senang je.. tapi yg susah kan aku skang nie pasal gaji
dulu part-timer bole dpt 700++ tau..
skang part-timer bole dpt 400++ jea
lagi 300++ tuh campak mane tah.. ntah2 dah masuk mulut org atasan
all star told me that this is new system made by kfc holdings sdn bhd.
he said that Kementerian Sumber Badan Manusia asked them to do this
i ask my mom about this Kementerian and
she said that goverment baru je naikkan 6 peratus pasal ape tah
but, bende yg baek la utk workers macam saya nie..

maybe diorang wat camni utk elakkn kerugian la tuh..
cam tak f*** jea la.. diorang twist balek rugi diorang dgn cara potong hours and that 2.4 tuh..
ish2.. tak tau la ape nak jadi nie..

aritu, aku keje 8 jam. sampai closing pkol 11..
tetibe je suh stay sampai pkol 1230 sbb ade wat major cleaning..
aku cam tak bengang laa dgn bnde nie..
probnye, diorg dah siap2 punchcard aku punye pkol 11
lagi 1 jam 30 tuh tak masok tahu tak.. kalo sume staf disuruh wat takpe la.
nie harap org yg shif aritu je.. separuh mati la aku..
keje tak berbayar, tapi disuruh cleaning macam2..
die ingat sume bnde free ke kat dunia nie..
aku masih lagi ade sabar..

pendam je dalam hati and luahkan kat blog niee..
kesian bloggie.. dicurahkan perasaan kat kaw kan.. hee :)
btw, aku mmg tekad tanak keje kat tmpt makanan nie lagi..
kfc, pizza hut, ayamas, sume wat masalah jea bg aku..
penat2 aku kerah tenaga sampai tak cukup tido,
ape yg aku dapat cume la seciput jea..
mydin workers, nsk workers bole dpt 1000+ tahu tak
even bangla pon dah pandai nilai duit skang..
aku yg melayu nie pon dah terpedaya dgn sesama melayu nie..
taubat banyak2!

until next post,
jya~neh

No comments:

Post a Comment